KIEROWNIK MIEJSKIEGO OŚRODKA
POMOCY SPOŁECZNEJ W BRAŃSKU
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Referent ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Rynek 25/2
17-120 Brańsk
Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę
Wymiar czasu pracy: pełny etat
- Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe – minimum 3 lata stażu pracy lub średnie – minimum 5 lat stażu pracy,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, - pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z praw publicznych,
- znajomość obsługi komputera w zakresie pakietów biurowych,
- obywatelstwo polskie,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o dodatkach mieszkaniowych, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawy o pracownikach samorządowych;
- umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, mobilność i elastyczność;
- umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, umiejętność planowania i organizacji pracy.
- przyjmowanie wniosków, kompletowanie dokumentacji oraz prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych,
- przygotowanie decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń i pism z zakresu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
- współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznania prawa do świadczeń rodzinnych,
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
- ustalanie należności dłużników z tytułu wypłaconych świadczeń,
- przyjmowanie wniosków, kompletowanie dokumentacji oraz prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
- prowadzenie dokumentacji świadczeniobiorców,
- sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych,
- udzielanie informacji dotyczących prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prawa do świadczeń rodzinnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez przełożonych.
- CV i list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie(zał. Nr 4);
- kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie potwierdzona za zgodność z oryginałem, datą i czytelnym podpisem kandydata;
- kserokopia dokumentów potwierdzających dotychczasowy przebieg zatrudnienia,
w przypadku pozostawania obecnie w stosunku pracy - zaświadczenie o zatrudnieniu; - kserokopie dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje, umiejętności lub inne posiadane uprawnienia;
- oświadczenie: o posiadanym obywatelstwie, o pełnej zdolności do czynności prawnych, o korzystaniu z pełni praw publicznych, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub nieumyślne przestępstwo skarbowe, że wobec kandydata nie toczy się postępowanie karne (zał. Nr 1);
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na ww. stanowisku.
- oświadczenie o wyrażeniu zgody do przetwarzaniu danych osobowych (zał. Nr 2);
- obowiązek informacyjny (zał. Nr 3);
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
- osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego.
5. Warunki pracy na stanowisku:
- praca na pełny etat, przeciętnie 40 godzin tygodniowo;
- praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie; lokalizacja: pomieszczenie biurowe oświetlone światłem sztucznym; praca odbywa się w systemie jednozmianowym,
- wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1638);
6. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł poniżej 6%.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 13 października
2025 r. do godz. 1530, - osobiście, w zamkniętych kopertach w sekretariacie Urzędu Miasta Brańsk, ul Rynek 8, 17-120 Brańsk z dopiskiem „Nabór na stanowisko Referenta ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego”
- pocztą na adres: Urzędu Miasta Brańsk, ul Rynek 8, 17-120 Brańsk z dopiskiem „Nabór na stanowisko Referenta ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego” (decyduje data wpływu do Urzędu).
Oferty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Oferty niekompletne oraz wpływające poza otwartym postępowaniem kwalifikacyjnym nie będą rozpatrywane oraz nie będą na nie udzielane odpowiedzi.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 85 655 10 07 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30.
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo do odwołania naboru w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert, zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert oraz unieważnienia naboru na każdym etapie bez podania przyczyny.
Z regulaminem naboru można się zapoznać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brańsku przy ul. Rynek 25/2.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 85 655 10 07.
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne i dopuszczonych do II etapu wraz
z terminem testu i rozmowy kwalifikacyjnej, zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip-mops-umbransk.wrotapodlasia.pl/ oraz na tablicy informacyjnej przez okres trzech miesięcy od daty zakończenia procedury nabory.
Po rozstrzygniętym naborze dokumenty kandydata wyłonionego w trakcie naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych, natomiast pozostałych kandydatów dokumenty będą przechowywane przez okres jednego miesiąca i zostaną zwrócone drogą pocztową za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku braku możliwości doręczenia przesyłki zwrotnej (np. niepodanie adresu zwrotnego) dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.

