W związku z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej: RODO, przekazujemy następujące informacje:
- Administratorem danych osobowych jestMiejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brańsku ul. Rynek 25/2, 17-120 Brańskna mocy upoważnienia Burmistrza Miasta BrańskNr Or. 0052.1.2021 z dnia 07.01.2021 r. w przedmiocie prowadzenia postępowań oraz wydawania decyzji administracyjnych w sprawach o ustalenie prawa do dodatku mieszkaniowego.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można kontaktować się pod adresem email: iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl; and1rafal@o2.pl, tel. 504 976 690.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach:
- przyjmowania i rozpatrywania wniosków i wydawania decyzji o przyznaniu dodatku mieszkaniowego, dokumentowanie przeprowadzonych wywiadów środowiskowych, kwestionariuszy wywiadów, oświadczeń o stanie majątkowym, a ich przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO, art. 3 ust. 2 oraz art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
- realizacji potrzeb administracji wewnętrznej, utrzymania infrastruktury IT, statystyki, raportowania itp. - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
- podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów świadczą usługi na rzecz Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3 oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora (z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów prawa):
- dostępu do danych osobowych,
- prawo do ich sprostowania,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, wówczas Administrator przestanie je przetwarzać, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub podstawy do ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń,
- prawo do przenoszenia danych.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami prawa jest obligatoryjne, niezbędne do rozpatrzenia wniosku.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały automatycznemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.