Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brańsku

Regulamin rekrutacji KWS 2023

 

 

Regulamin rekrutacji i udziału w Programie

Korpus Wsparcia Seniorów 2023”

 

 

§1. Informacje ogólne

 

 

  1. Regulamin określa zasady rekrutacji i udziału w programie „Korpus Wsparcia Seniorów” Moduł II oraz prawa i obowiązki uczestników.

  2. Celem głównym zadania jest wsparcie działań na rzecz seniorów niesamodzielnych ze względu na wiek oraz stan zdrowia poprzez realizację usług wykorzystujących nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne, które umożliwią jak najdłuższe bezpieczne pozostanie w naturalnym środowisku.

  3. Wnioskodawcą zadania jest Miasto Brańsk, Realizatorem Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brańsku, ul. Rynek 25/2, 17-120 Brańsk.

  4. Zadanie finansowane jest z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.

  5. Zadanie realizowane jest w 2023 r, nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2023 r.

  6. Informacje na temat zadania, naboru i realizacji form wsparcia z zakresu teleopieki zamieszczone są na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brańsku https://mopsbransk.naszops.pl w zakładce Korpus Wsparcia Seniorów.

  7. Wszystkie osoby zakwalifikowane do udziału w programie otrzymają bezpłatne wsparcie w zakresie usługi teleopieki.

 

§2. Definicje

 

  1. Program – program o nazwie Korpus Wsparcia Seniora - celem programu jest zapewnienie usługi wsparcia na rzecz seniorów w wieku 65 lat i więcej przez świadczenie usług wynikających z rozeznanych potrzeb na terenie danej gminy, wpisujących się we wskazane w programie obszary oraz poprawa poczucia bezpieczeństwa oraz możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania osób starszych przez dostęp do tzw. „opieki na odległość”.

 

  1. Biuro Programu: siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brańsku ul. Rynek 25/2, 17-120 Brańsk.

 

  1. Kandydat – osoba, która zgłosiła chęć udziału w formach wsparcia oferowanych w Programie

 

  1. Odbiorca wsparcia – osoba zakwalifikowana w procesie rekrutacji do udziału w Programie, która podpisała z Realizatorem Programu umowę dotyczącą udziału w Programie oraz inne dokumenty wymagane w Programie

 

  1. Regulamin – niniejszy Regulamin rekrutacji i udziału w Programie

 

  1. Osoby Niesamodzielne – osoby, które ze względu na wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność wymagają opieki lub wsparcia w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego

 

7. Opiekun Faktyczny – osoba uprawniona do reprezentowania Odbiorcy Wsparcia, w tym do uzyskiwania informacji na temat Odbiorcy Wsparcia poprzez system Teleopieki na podstawie upoważnienia, według wzoru stanowiącego załącznik do Regulaminu

 

  1. Formularz zgłoszeniowy udziału w Programie – formularz składany podczas procesu rekrutacji przez Kandydatów do Programu, dalej zwany Formularzem

 

  1. Teleopaska – urządzenie elektroniczne, zakładane na nadgarstek wyposażone w kartę SIM i kabel zasilający, z możliwością połączenia głosowego z Centrum Teleopieki, pozwalające na monitorowanie funkcji życiowych (m.in. puls i saturacja), wyposażone m.in. w przycisk SOS (alarmowy) oraz lokalizacji jej użytkownika. Urządzenie umożliwia kontakt z ratownictwem

 

medycznym w przypadku potrzebnej pomocy 24 godziny/dobę w sytuacji nagłego pogorszenia samopoczucia, czy zachorowania. Po naciśnięciu przycisku SOS Teleopaska łączy się z pracownikiem Centrum Teleopieki, który udziela adekwatnej do sytuacji oraz możliwości pomocy w tym m.in. informuje osoby wskazane przez Odbiorcę wsparcia do kontaktu o potrzebie udzielenia pomocy lub/ i wzywa służby ratunkowe.

 

§3. Oświadczenia Kandydata

 

  1. Kandydat w związku z przystąpieniem do Programu oświadcza, iż:

 

1.1. wyraża wolę uczestnictwa w Programie;

 

1.2. zna, rozumie i spełnia wszystkie kryteria uczestnictwa uprawniające do udziału w Programie, o których mowa w Regulaminie;

 

1.3. został poinformowany o źródłach finansowania Programu,

 

1.4. przystępując do Programu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wskazanych w formularzu rekrutacyjnym, jest świadomy zakresu i celu przetwarzania jego danych osobowych zgodnie z Regulaminem (§11) oraz iż podanie danych osobowych jest niezbędne aby mógł wziąć udział w Programie;

 

1.5. jest świadomy odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.

 

  1. Kandydat oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem oraz pozostałymi dokumentami dotyczącymi udziału we wsparciu oferowanym w ramach Programu, rozumie i akceptuje wszystkie ich postanowienia oraz zobowiązuje się do ich stosowania.

 

  1. Kandydat oświadcza, że:

3.1. w jego miejscu zamieszkania stale dostępny jest sygnał telefonii komórkowej;

 

3.2. nie ma żadnych przeszkód technicznych, które uniemożliwiałyby lub utrudniały świadczenie usług teleopiekuńczych na jego rzecz;

 

3.3. nie ma żadnych przeciwwskazań medycznych do korzystania przez niego z usług teleopiekuńczych;

 

3.4. rozumie zakres i zasady świadczenia usługi teleopiekuńczej.

 

§4. Odbiorcy wsparcia

 

  1. Program realizowany na terenie Miasta przewiduje udzielenie wsparcia w ramach Programu dla 50 osób – Odbiorców wsparcia.

 

  1. Odbiorcą wsparcia mogą zostać Osoby Niesamodzielne, które spełniają łącznie kryteria warunkujące udziału w Programie.

 

  1. Kryteria warunkujące udział w Programie to (kryteria te muszą zostać spełnione łącznie):
    3.1. zamieszkiwanie na terenie administracyjnym Miasta - weryfikacja spełnienia tego kryterium

 

następuje na podstawie oświadczenia Kandydata zawartego w Formularzu;

 

3.2. status Osoby Niesamodzielnej - weryfikacja spełnienia tego kryterium następuje na podstawie oświadczenia Kandydata zawartego w Formularzu;

 

3.3. wiek powyżej 65 roku życia - weryfikacja spełnienia tego kryterium następuje na podstawie oświadczenia Kandydata zawartego w Formularzu oraz daty urodzenia Kandydata.

 

§5. Formy Wsparcia

 

  1. Wsparcie zostanie udzielone każdemu z Odbiorców wsparcia w postaci tzw. usługi Teleopieki, obejmującej:

 

1.1. Udostepnienie Teleopaski

1.2. Dostęp do systemu informatycznego Teleopieki

 

1.3. Opiekę Centrum Teleopieki: Centrum Teleopieki działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, monitorując zdarzenia dotyczące Odbiorców wsparcia, w tym aktywności SOS, alerty dotyczące monitorowanych parametrów i postępujących zgodnie z przyjętymi procedurami alarmowymi.

 

  1. Każdy z Odbiorców wsparcia zostanie przeszkolony w zakresie korzystania z Teleopaski i form wsparcia objętych Programem.

 

  1. Przekazanie Teleopaski oraz przeszkolenie w zakresie korzystania z Teleopaski stwierdzone zostanie w protokole zdawczo-odbiorczym.

 

 

§6. Przebieg rekrutacji

 

1. Rekrutacja będzie prowadzona w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brańsku, na terenie którego znajduje się miejsca zamieszkania Kandydata.

  1. Rekrutacja będzie prowadzona od dnia 23.06.2023r do dnia 30.06.2023r. w sposób ciągły. MOPS w porozumieniu z Locon Sp. z o.o. może postanowić o przedłużeniu okresu rekrutacji lub o jego skróceniu ze względu na udzielenie wsparcia maksymalnej liczbie Odbiorców.

 

  1. Rekrutacja może być prowadzona w jednej edycji bądź w kilku edycjach.

 

  1. Osoby, które, mimo spełniania kryteriów warunkujących udział w Programie (wskazanych w par. 4 ust. 3), nie zostały wybrane do przyznania wsparcia w ramach danej edycji rekrutacji zostają umieszczone na liście rezerwowej.

 

  1. Osoby z listy rezerwowej ponownie biorą udział w procesie rekrutacji w kolejnej edycji.

Ponownie są poddawane ocenie i szeregowane w liście rankingowej.

 

  1. Rekrutacja będzie odbywać się z uwzględnieniem zasady równości szans poprzez premiowanie osób zagrożonych ubóstwem, samotnych, z niepełnosprawnościami, w wysokim stopniu niesamodzielnych.

 

  1. Rekrutacja będzie składała się z następujących Etapów:

7.1. ETAP I – złożenie dokumentów w siedzibie MOPS

 

7.2. ETAP II – weryfikacja dokumentów pod kątem spełniania kryteriów warunkujących udział w Programie oraz kryteriów premiujących.

 

7.3. ETAP III – ocena i utworzenie listy rankingowej oraz listy rezerwowej.

 

7.4. ETAP IV - podpisanie umów uczestnictwa pomiędzy MOPS a Odbiorcą wsparcia.

 

 

§7. Składanie dokumentacji

ETAP I: złożenie dokumentów w siedzibie MOPS

 

Złożenie formularza zgłoszeniowego udziału w Programie (Załącznik nr 1) następuje w formie papierowej.

 

§8. Weryfikacja dokumentacji

 

ETAP II: weryfikacja dokumentów pod kątem kryteriów warunkujących udział w Programie oraz kryteriów premiujących

 

1. Weryfikacja Formularza obejmuje ocenę spełnienia kryteriów warunkujących udział

w Programie.

 

  1. Łączne spełnienie min dwóch kryteriów warunkujących udział w Programie (wskazanych w par. 4 ust. 3), jest obligatoryjne.

 

  1. Ocena spełniania kryteriów warunkujących udział w Programie następuje na zasadzie: spełnia/ nie spełnia.

 

  1. W przypadku niespełnienia łącznie min dwóch kryteriów warunkujących udział w Programie, Formularz zostanie odrzucony i nie będzie podlegał dalszej ocenie.

 

§9. Ocena i listy rankingowe

 

ETAP III: ocena i utworzenie listy rankingowej oraz listy rezerwowej

 

  1. Kandydaci zakwalifikowani do udziału w Programie są zobowiązani do podpisania umowy uczestnictwa z MOPS (Załącznik nr 2) oraz dostarczenia we wskazanym przez MOPS terminie wszystkich niezbędnych załączników i dokumentów do podpisania umowy. Podpisanie umowy następuje w siedzibie MOPS.

 

  1. Kandydaci, którzy pozytywnie przeszli proces rekrutacji, ale nie zakwalifikowali się do udziału w Programie, zostaną umieszczeni na liście rezerwowej.

 

  1. W przypadku rezygnacji, zgonu bądź utraty statusu osoby niesamodzielnej przez Kandydata, który zakwalifikował się do udziału w Programie w jego miejsce przyjmowany będzie Kandydat z listy rezerwowej.

 

  1. Kandydaci zostaną poinformowani o wynikach rekrutacji zgodnie z preferowaną formą kontaktu podaną w formularzu rekrutacyjnym.

 

§10. Podpisanie umowy uczestnictwa

 

ETAP IV: podpisanie umów uczestnictwa

 

1. Wzór umowy uczestnictwa stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

  1. Umowa musi zostać podpisana przez Odbiorcę wsparcia niezwłocznie. W przypadku braku możliwości samodzielnego (własnoręcznego) podpisania umowy przez Odbiorcę wsparcia

 

umowa może zostać podpisana przez Opiekuna faktycznego (który składa oświadczenie o sprawowaniu opieki pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych

 

oświadczeń – Załącznik nr 3), przy czym fakt braku możliwości samodzielnego (własnoręcznego) podpisania umowy przez Odbiorcę wsparcia powinien zostatać wykazany stosownymi dokumentami.

 

  1. Umowa podpisywana jest przez osobę upoważnioną do reprezentowania MOPS

 

  1. Po podpisaniu umowy, Odbiorca wsparcia lub Opiekun Faktyczny zostanie przeszkolony ze sposobu użytkowania Teleopaski oraz otrzyma Teleopaskę, co zostanie potwierdzone na podstawie protokołu zdawczo –odbiorczego.

 

§11. Korzystanie ze wsparcia

  1. ETAP V: korzystanie ze wsparcia

  2.  

1. Odbiorca wsparcia zobowiązany jest do korzystania ze wsparcia przez okres i zgodnie z zasadami przewidzianymi w umowie uczestnictwa, która stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

 

§12. Postanowienia końcowe

 

1. Ostateczna interpretacja niniejszego Regulaminu należy do MOPS i jest wiążąca dla Kandydatów i Odbiorców wsparcia.

 

  1. MOPS zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie o czym zobowiązana jest poinformować o zmianach za pośrednictwem strony internetowej wskazanej w § 1 niniejszego Regulaminu.

 

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem wszelkie decyzje podejmuje Miasto według własnego uznania.

 

 

Załączniki:

 

Załącznik nr 1 – formularz rekrutacyjny

 

Załącznik nr 2 – wzór umowy uczestnictwa wraz z załącznikiem (oświadczenie o przetwarzaniu danych).

 

Załącznik nr 3 – wzór upoważnienia dla Opiekuna faktycznego

 

 

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2025 Brak wydarzeń w tym miesiącu.